donderdag 7 februari 2019

sprokkelen week 04/02 tem 07/02


Op maandag gingen we van start met pyjamadag.
Weer een hele belevenis. We gingen van start met het verhaal "Welterusten kleine beer". 





Er kon geknutseld worden in teken van het voorgelezen boek. 



Er werden gezellige kampjes gebouwd.



We bekeken slaapverhaaltjes.


Met het vierde leerjaar werden er relaxatie oefeningen gedaan.












Bloeikring:

Hoekenwerk bij de boterbloemen:
Wij deden allerlei dingen rond 'het lichaam'.

Kleef op elk wondje een pleister.
 Genezen ;-)
 Stempelen met onze vingers, ... zien wij daar nu een vingerafdruk?
 met als gevolg een zwarte vinger. :-)
 We bekijken een filmpje van wim de woordspin.
Puzzel kleven in de juiste volgorde.
Tandjes poetsen met zelfgemaakte tandpasta. (Verf en een beetje zout)


Kiekeboe. Zie ik daar mezelf?
Experimenteren met stiften op spiegels.

Hoe groot ben ik?
We meten onszelf in blokken.

Kletspotkring.


Dinsdag werd een letterdagje.
zoek dezelfde letters, woorden.


Er werden raamfiguren getekend.


We schreven ons eigen naam.



We linkten dezelfde letters.


We tekenden vormen.




Schrijfpatronen.

Letters uit de eigen naam zoeken.


Kopje, buikje, staartje!
P - A - N, T - I - K,... we sprongen dit op drie handdoeken.





We zochten de beginletter van onze naam in tijdschriften.




Spelletjesmoment op woensdag. 
Leren van en met elkaar. 

















We speelden bij de anemonen een fluisterspel! 
Ahum, het was niet makkelijk om een woord door te zeggen. 




Daarna een uitbeeldspel.



Moppenkring op donderdag werd gebracht door deze drie moppentappers!
Kom gerust een kijkje nemen in het moppenboek.



Cocoon en hoekenwerk op donderdag.











Magische hand.







Boekenkring: Melle de Beer!
Een leuk verhaal. Waar dromen wij soms van?

Hoekenwerk op donderdag bij de boterbloemen:
Sprokkelen!
Boompjesspel. We verzamelen verschillende appeltjes in onze boom.
Spelen met vormen.

Sorteren maar.
Pasta spitten op stokjes.
 Knippen op rechte lijnen, gebogen lijnen, ...
 Puzzelen op eigen niveau.
 Samen een gezelschapsspelletje spelen.
 Moza├»ekjes leggen op de getekende potloodlijnen.

Er was ook nog forum met een nieuwe vogel! KEA
Omdat Kea staat voor bijleren, uitproberen,... speelden de begeleiders de verschillende projecten uit de leefgroepen na.
Ra, ra ra! 
En dan werd er een nieuw project gekozen.
Er waren drie voorstellen, die werden eerst voorgesteld.

Voorstel 1:  leren over hoe een douche gemaakt wordt.

Voorstel 2: leren over boeken en hun verschillende kaften.


Voorstel 3: leren over de schoenen.

Stemming!! TROMGEROFFEL!







Boeken!!! Voila, iedereen akkoord?


Jaaaaaaaaaaaaaaa!!!!


Dus vanaf maandag gaan we van start met het boekenproject.

We spraken af dat alle kleuters maandag hun lievelingsboek mee brengen om in de vertelkring te tonen. 
Wie connecties heeft met drukkers, uitgevers,... laat maar weten! ;-)


NIET VERGETEN: VRIJDAG 8 FEBRUARI IS ER GEEN SCHOOL!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten